onsdag 5 augusti 2009

Att vara eller inte vara i Kalmar

Hade sett framför mig två bra träningsveckor från vansbrosimningen fram till sprinten i Kalmar.
Nu blev det inte riktigt så som jag tänkt mig. Det började bra med 4 bra dagar på österlen. Sen kom det en förkylning och ställde till de. Efter 6 dagar med snor och ont i halsen började de känns fint igen. På 7 dagen återuppstånden och jag planerade ett träningspass dagen efter. Samma kväll fick jag värk i magen, långt ner på höger sida. Ont när benet skulle lyftas upp. Wikipediadiagnosen var solklar, blindtarmen. Alla symtom stämde, det enda som saknades var febern. Höll ut i två dagar innan jag åkte in en sväng till akuten, men blev hemkörd i dörren eftersom jag inte haft någon feber. Detta var på torsdagskvällen, och det såg inte så ljust ut för att kunna starta i Kalmar på fredagkvällen. På fredagmorgonen intalade jag mig att det kändes lite bättre, och jag packade ner cykeln med tillbehör för att sticka direkt till Kalmar efter jobbet. I värsta fall för att vara åskådare.
Väl i Kalmar kände jag efter lite granna, hämtade ut nummerlappen och bestämde mig för iaf försöka simma och cykla, och beroende på hur det kändes på löpning, kliva eller fortsätta in i mål.
Kl 18 gick starten för tävlingsklassen och det var rätt trångt i vattnet. Låg å fäktades större delen av simsträckan och kom aldrig in i någon bra rytm. Så känslan var att det gått långsamt. Nu när man sett sträcktiderna så simmade jag på låga 11min, vilket således inte var så dåligt för att vara mig. Snabbaste simningen jag gjort t-o-m.
In i växlingen, som strulade och tog mycket tid. Benen var pigga och magen kändes bra. Cykeltiden blev låga 28min.
T2 och nu dags för löpningen. Men en hel del adrenalin i kroppen så kände jag inte av magen alls, så det var bara att springa på. Önskar att jag kunde springa fortare, men det får nog vänta till nästa säsong. Blev omsprungen av några stycken, och hade sämst löptid av de som kom före mig i resultatlistan. Tid 19.16min.

Summasumarum: Med tanke på 9 träningsfria sjukdagar fram till tävlingsdagen så får jag vara nöjd över min 9:e plats. Nästa gång ska jag under timmen. Fast nästa år blir det inte sprint i kalmar, då blir det JÄRNMANNEN!!!!

Plac Namn Klubb Simning Pl_Sim Växling1 Cykel Pl_Cyk Växling2 Löpning Pl_Löp Sluttid Anm

9 Johan Olsson 338 Småland Triathlon & MSF 00:11:06 10 00:01:39 00:28:06 8 00:00:45 00:19:16 8 01:00:50

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar