söndag 16 augusti 2009

Närmaste framtiden?!

Hade tänkt springa vp-milen nu på fredag den 21 aug. Hade varit festligt att springa en mil, utan att ha cyklat och simmat innan. Hade förhoppningar på att äntligen få komma under 40min.
Nu stryker jag detta evenemanget ur kalendern. Dels för att spara mig till söndagens Växjö klassiker, men också för att jag behöver bistå med funktionärshjälp till samma tävling.
Så fre-lör blir det förberedelser inför söndagen.
Många farliga namn finns i startlistan, så de blir nog inte någon framskjuten placering för min del. Ev. att man skulle kunna knipa en tredjeplats om man har turen på sin sida.
Hoppas kunna hänga med täten på åtminstone sim och cykelmomentet, men sen när det är dags för rullskidorna så får jag nog vinka hejdå. Har inte dom farterna som behövs. Inte några tävlingshjul heller för den delen. Men hur som helst så skall det bli riktigt roligt.
Det som återstår i tävlingskalendern är: Glasrikeresan 29 aug, Ö till Ö 6 sept, Lidingöloppet 26 sept, Växjö marathon 17 okt och Vasaloppet. (kanske skejtvasan också. Beställde nämligen ett par skejtskidor nu i veckan).
Ser fram emot en höst/vinter med bra träning, med fokus på bland annat Järnmannen 7 aug 2010. Å så lite skola och jobb också mellan varven.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar