söndag 16 augusti 2009

Björsäter Triathlon sprint

Klämde in en sprinttävling när jag ändå var i krokarna runt Vimmerby. Har kört den förut, 2003 & 2004, men det är preskriberat vid det här laget.
I år är jag lite vassare, och kände mig ordentligt laddad.
Spanade spänt igenom mina med/mot-tävlande. Zipphjul, discar, Cervelo -cyklar, Asics Gel Noosa Tri skor. Baahhh man kan ju bli nervös för mindre.
Lite trångt i simstarten men hittade ett par fina fötter att ligga på. Kom upp som 3e man ur vattnet. De 2 som var före körde i lagklassen tror jag, så de gjorde inte så mycket. Ut på cykelsträckan och ganska omgående var jag i ledning. Efter vändpunkten blev jag ikapp körd av en kille på en cervelo med zippdisc, tempostrut på huvudet, och en cykelcity tempodräkt. Även han i lagklassen, så det gjorde inte så mycket.
En snabb växling till löpningen och efter drygt halva sträckan så var jag ikapp den enda killen som jag hade framför mig (samma lag som cervelosnubben) och kunde gå förbi utan att han försökte hänga på.
In i mål som segrare på tiden 50.19. Joakim Willens banrekord på 49.27 klarade jag inte. Men nästa år så..
Så nu väntar jag på vandringspokalen där jag har äran att få mitt namn ingraverat, tillsammans med tidigare segrare så som bla ovan nämda Jocke Willen, och Lena Wahlqvist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar