söndag 16 augusti 2009

Åhus Triathlon, säsongens sista?

Säsongens förmodligen(?), för min del, sista tritävling genomfördes i Åhus den 16 aug.
Gissningsvis var större delen av eliten och körde cup-avslutningen i Eskilstuna dagen innan, så uppslutningen var lite si å så. Totalt 211 startande i senior/master/motion.
Simningen var förlagd i bassäng. Första gången för mig med bassäng på tävling, och första gången i en 50m bassäng. Lite ovant.
Hoppade i den näst snabbaste banan och hoppades att jag skulle få en simtid på runt 11min. Nu inkludera sim-spliten även löpning till växlingsområdet samt löpning med cykel ut till vägen. Tiden för detta blev 13:20.
Var nog 5e man ur bassängen, men måste växlat fortare än åtmindstone 2 av dom, för väl ute på cyklingen hade jag 3 st framför mig. Dom två första, två tjejer, kunde jag passera på första varvet av fyra. Den sista hann jag ikapp precis innan växlingen till löpningen. Men jag vart också passerad av en kille, Hallsten, som cyklade riktigt fort.
Banan var som sagt 4x5km inne i villakvarter. Många farliga korsningar, väggupp och 90graders svängar. Gällde att behålla fokus så man inte landade i nån hammock.
Ut på löpningen som 2a. Första platsen var ointaglig och bakom mig kunde jag inte se någon, så löptempot blev därefter.
Sluttid 1:04:49 och 2:a i seniorklass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar