söndag 15 maj 2011

Ystad i dagarna två

Ännu en helg i tävlingens tecken har avverkats.
30 km tempo i lördags. Kände mig matt & slö innan loppet. Men väl på startlinjen kändes det bättre. En bana som sträckte sig över alla väderstreck. Vinden låg på rätt bra, så på sina ställen sög det rejält i benen. På det stora hela är jag nöjd med loppet, fick inte riktigt upp pulsen som sig bör.
Blev en 2 plats för min del, slagen av Mattias Zetterstrand CykelCity med 0.2 sek.
Får nog öva lite på att fälla mig över mållinjen denna veckan så denna fadäs inte upprepar sig.

Söndagen bjöd på 100km linje, 6 varv. Regn, blåst och 10 grader gör mig osugen på att cykla. Uppvärmningen gjordes sittandes i bilen på parkeringen. Mental uppvärmning.
Men väl på startlinjen så släppte det mesta även idag. Satt långt bak i klungan första varvet, och missade pga detta när en utbrytning med 1st CKc4 elit, 2xcykelcity senior, 1 värnamo senior och en CK ringen senior. Dvs alla lag hade med en gubbe i utbrytargruppen. Farten var stundom avslagen i vår jagande klunga pga detta. Och jag som ensam Mumie hade inget bra läge, å trötta ben sen tempot som lök på laxen. Minutrarna till täten växte och växte.
Ösregn avlöstes av sol, som åter blev ösregn.
Med några km kvar kom jag och Svedberg/Värnamo iväg från klungan och kunde hålla dom på avstånd in under målportalen. Spurten vann Svedberg, jag försökte hänga på med benen var slut för dagen.

Nu blir det cykelvård och på söndag styr jag kosan mot Kinnekulleloppet. En backig historia sägs de...

Resultat linje http://skanecykel.se/userfiles/file/Resultat%202011/resultatvincoloppet110515.pdf

Resultat tempo http://skanecykel.se/userfiles/file/Resultat%202011/resultatystadstempot110514.pdf

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar