lördag 21 maj 2011

Bros MTB-cup

Efter att ha legat och vridit mig i magsmärtor under natten mot måndagen så kändes det inte så aktuellt att ge sig ut å träna. Det brukar ta några dagar innan det är borta helt. Under onsdagen var det mesta borta och jag begav mig till Hollstorp för att prova banan inför den kommande mtb-cupen. Första svängen på mtbn sen ränneslättsturen förra året. I med lite luft i däcken och framgaffeln, sen var den redo för race igen.
Körde 4-5varv á 1,4km. Hann också med att flyga över styret, men landade mjukt tack å lov.

Så i torsdags var det då dags för första deltävlingen i Bros-cupen. Mina förhandsfavoriter var Henrik som ställde av mig på förra årets mtb-KM, samt BikeBrothers-Håkan.
La mig direkt på Håkans hjul och låg där bakom i 2,5 varv typ. Pga av kedjahopp blev han liggandes på marken medans jag kunde gasa på och ta över ledningen. Fick ett par sekunder som jag förvaltade de resterande 4 varven. Hade 15-20 sek marginal eller nått sånt vid målgång. Segertiden 37min 30sek och 20p i cupen.

22st startande på en välprepparerad bana. Solklar succé!

Smålandsposten gjorde ett reportage. Kan läsas här

Fantastiskt fina bilder här och här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar