lördag 4 juli 2009

Ränneslättsturen

Guuuud vilken hetta de va. För varmt, om man får klaga lite.
Säsongens andra och förmodligen sista långlopp blev Ränneslättsturen i Eksjö.
Efter förra årets delvis blöta(regn) tillställning så blev man kompenserad med råge. 30grader räckte nog inte..

Gick fort i början, alldeles för fort för mig, men jag hängde på så gott jag kunde. Vilket jag inte borde ha gjort. Fick ganska tidigt problem att hålla rullen på grusvägspartierna, något som aldrig hänt förut. De tekniska bitarna brukar jag tappa på, men grusvägarna hallåååå!?!
Harvade vidare och sänkte tempot något och kom in i en fin lunk som passade mig bättre. Efter ett tag kom dam-ettan Kristine Nörgaard ikapp och jag lyckades hänga på någon mil, innan hon försvann i horisonten.
När 40km återstod så släppte de lite och jag fick upp tempot en aning. Vid 15km passeringen kastade jag några oroliga blickar bakåt och fick syn på min klubbkamrat Tony(som fått lite cykelstrul tidigare i loppet). Nu fick jag eld i baken och lyckades hitta lite extra krafter och kunde med nöd och näppe hålla honom bakom mig ända in i kaklet.Förbättrade min tid från förra året med 20 min ca och kom ni in som 23:a i H Elit på tiden 3:16:29. Distanserad med ca 32 min upp till vinnaren Darvell.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar