tisdag 16 juni 2009

Kort summering av tävlingssäsongen hittills:

Öppet KM bana 5000m 17 mars
Startade med löpträningen 1 januari. Åkte dit för att se vad för tider man kunde göra. Klockan stannade på 19.05min. Inget märkvärdigt alls. Pulsklockan dog innan jag hann starta, hade varit kul att se hur pulskurvan hade sett ut. Hoppas kunna göra stora framsteg på löpningen under denna säsong.

Skåne Adventure Race 25 april
Körde i ett lag tillsammans med klubbkamrat Jonas. Han körde även förra året, men då i en annan lagkonstellation. Min egen multisport-karriär sträcker sig till en start i Långfredagsloppet 2006 vill jag minnas. Sista året som den tävlingen arrangerades.
Visste inte riktigt hur det skulle gå. Träningen hade iofs gått bra hela våren, men vi hade inte kört nått tillsammans innan. Framför allt var det väldigt länge sedan jag paddlade.
Årets upplaga hade sitt TC i Hovdala utanför Hässleholm. Fantastiskt fint område, gud måste ha haft multisport i bakhuvudet den dagen han skapade Hovdala.
Upplägget var följande:

Löpning, snitslad, 4 km

Paddling, 5 km

MTB, snitslad, 9 km

Paddling, 5 km

MTB-O, 9 km

OL, 6 km

Vi höll fint tempo hela vägen. Växlade in som 15 lag efter första löpningen och klättrade sen uppåt till en slutgiltig 5:e plats av 69startande lag. Minuten upp till en 3:e plats.

1 Bjarke Refslund, Erik S Team ClassicPoker.com      3:31:58
2 Lars-olof Schön, Fredri Team Ryaåsar 3:54:42
3 Karl-Fredrik Andersson, Team NordicBet 1 3:58:09
4 Erik Wallin, Magnus Ber Caviva 3:59:13
5 Jonas Andersson,Johan O 338 Småland Triathlon & M 3:59:23

Vi var grymt nöjda med den insatsen, och jag hoppas att vi har möjligthet att klämma in ytterligare någon multisporttävling senare under säsongen.




Lammhultcyklisternas Tempocup #1 6 maj
Första deltävlingen i klubbens tempocup. 25km tid 39:42 och en 2:a plats. 3 cup-poäng rikare.

Träningstempo med 338 Småland 8 maj
Tempo med klubben. Ca 40,5km. Duktigt blåsigt och några fina backar. Rullade in som fjärde gubbe på 1:06:08
Växjötrampet 21 maj
Motionslopp 105km. Hyfsat många som startade. I slutet var vi 7-8 st kvar som kämpade.
2:32:53 stannade klockan på. Snitt på strax över 41. Rejsa på motionslopp is the shit!

Billingeracet 24 maj
Första deltävlingen i Långsloppscupen. 81km har jag för mig. Andra gången som MTB:n fick komma ut å lufta sig. Hade kanske varit smart att köra några skogspass innan för tekniken skull, men nejdå. Körde i H elit, där jag egentligen inte hör hemma. Men alternativet är motionsklassen. Men jag är ju där för att tävla. Körde stora delar av loppet tillsammans med en gammal kompis från sälen-tiden. När sista milen återstod kunde jag inte med att hålla hjul längre, utan fick släppa han (å några till). Då backarna är mina vänner, hade jag på känn att jag skulle kunna plocka några placeringar. Den ökända avslutande backen, aka strupen, är verkligen brutalt brant och fruktansvärt lång. Åtminstone känns de så efter 80 avverkade km. Mycket riktigt kom jag i kapp min kamrat, en junior och ytterligare två cyklister vilket gav mig en 40:e plats på tiden 3.41.42. +46min på täten. En putsningen av förra årets tid 4:25 eller nått sånt. Men då med betydligt grisigare väder(läs snö, enstaka plusgrader och kortbyxor). I år var det faktiskt riktigt riktigt fint. Och dessutom bra arrangerat. Å så fick jag ju med mig 11 cup-poäng också.

Uppvidingetrampet 30maj
Motionslopp i Åseda. 120km. Åleheim var inte så mycket att göra åt. Jag och en Christian lyckades bryta oss loss från klungan när ca 40 km återstod. Efter hårt slit, framför allt sista milen i grym motvind lyckades vi hålla klungan på avstånd. Runt minuten eller så. Men det kostade på, och jag var duktigt trött vid målgång. 3:e man i mål. 3.01

Lammhultcyklisternas Tempocup #2 3 juni
Kuperad bana. 12,5km tempo. 19,25 snitt 38.8km/h
Fick äran att vinna idag, och kamma hem 4 viktiga poäng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar