fredag 3 juni 2011

Växjötrampen

Det var med stor revanschlusta jag begav mig till furutåskolans parkering och köpte mig en startplats på Kristihimmelfärdsmorgonen.
Många bekanta ansikten och många starka cyklister. Några elitkillar och en hel drös med seniorcyklister. Lika starkt startfält som på tävling. Kul!
Ner till Urshult var farten behaglig och det var många som kunde hänga med i klungan. Efter Urshult börjde det köras lite hårdare och det droppade av lite cyklister.
Nångång vid Sirkön gick det iväg några starka. Jag och Ögren satt i spets i klungan och bestämde oss för att gå ikapp. Senare anslöt Johan O nr och Oscar.
Tätgruppen bestod nu av Stenberg från Borås CA, Ögren och Svedberg från Värnamo. Skruv-Christian, Johan & Oskar, BikeBrother-Håkan å nån herre i Cervelokläder.
Vi snurrade på i belgisk kedja och kunde dryga ut avståndet till den jagande klungan. I sista motlutet innan telestadsrondellen tackade jag för mig och gjorde ett litet ryck. När jag kollade bakåt hade jag ingen på min rulle. Trevligt. Så jag trampade ur benen sista biten ner till parkeringsplatsen och var således först hem.
Nu är det ju ingen tävling, men nån måste ju ändå komma först ;-)

1 kommentar: