söndag 27 september 2009

Lidingöloppet

Det gick inte fort, det var inte snyggt och det var inte skönt. Men jag fick iaf en slut-tid. Inget att skriva hem om, 2h51min. Det ända positiva är väl att förbättringspotentialen är stor.
Har haft lite bekymmer med ena foten sedan äventyret i skärgården den 6 sep. Har fått in ett 7km löppass sedan dess, och foten gjorde sig även då påmind. Inte några vidare förutsättningar för att göra en bra tid på 30km terräng mao.
Men jag bestämde mig för att starta och hoppades kunna göra 3x50min=2h30min. Det kändes ok till en början och jag kunde hänga på tåget. Första 15km kändes det inte nått märkvärdigt i foten, men sen tilltog smärtan allt mer. Passerade 20km på 1.41 sen tog det stopp. Fick gå både i utförs och uppförs backarna. Joggade lite sakta när det var platt. Typ 7:45 fart. Så sista milen tog 70min.
Jefla skit. Nästa år skall jag springa för silvermedalj (2:15).
Hade sett fram emot min marathondebut på växjö marathon den 17 oktober. Men jag strycker det ur kalendern. Så nu blir det fot vila/rehab. Förhoppningsvis mycket cykel och simning istället. Både mtb och lvg km stundar. Be aware!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar