fredag 20 augusti 2010

Björsäter återkomsten

Säsongen första tritävling. Löpningen har funkat bättre å bättre sista tiden, även om det fortfarande går väldigt sakta och att turerna är ca 4-5km långa. Men jag KAN springa.
Hade en seger från förra året att försvara uppe i Björsäter. Visste att det skulle bli hård kamp om pallplatserna, och med min långsamma löpning var jag inte så säker på om jag skulle kunna försvara min seger.
Simningen gick riktigt bra, även om jag slarvat med sim-träning den sista tiden. Kom först upp ur vattnet, även att jag körde utan dräkt. Cyklingen gick som planerat, och kunde dryga ut ledningen.
Vidare ut på löpningen och jag visste att jag hade ett gäng tranås-grabbar i hasorna.
Hade ingen klocka så jag vet inte riktigt hur fort/långsamt det gick, men känslan var bra.
Så först över mållinjen och dessutom nytt banrekord. Det tidigare löd på 49:27 och innehades av Joakim Willen. Det nya lyder på 48:52. Nästa år skall det putsas ytterliggare, då jag förhoppningsvis kan springa ganska mycket fortare.

I'll be back!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar