måndag 8 mars 2010

Conti Test Team

SUB 10 2008, SUB 9 2009, SUB 8 2010. Blir en bra svit om jag lyckas med årets vätternrundasatsning. Har tidigare år kört med klungor från happymtb.org, så även iår.
Tillsammans med en 50man stark klung skall vi försöka köra för en sluttid runt 7,5h. Satsningen sponsras av Duells & Continental, som kommer att förse oss med byxor, tröja, strumpor, keps, vindväst, armvärmare, benvärmare samt däck. Namnet på vårt team blir således Conti Test Team. Ska verkligen bli kul.

Annars så rullar träningen på fint nu. Hade gärna haft lite fler timmar att spendera, men det är mycket som ska göras.
Har bokat in 3 läger nu på försäsongen. Börjar med ett läger med några klubbkamrater. Någonstans runt hallandsåsen och enbart fokus på cykel. Veckan efter blir det ytterliggare ett cykelläger på High Chaparall. Var där förra året. Riktigt bra arrangemang med intressanta föreläsningar, god mat och snabba cyklister.
13-16 maj bär det av till Jönköping för ett triathlonläger arrangerat av förbundet. Mycket roligt att se fram emot också alltså.

Blev ju fantastisk Vasaloppssugen i söndags när jag låg och jäste i soffan.

Conti Test Team

1 kommentar:

  1. 50 man i en klunga, det måste ju bli ett sånt baksug så att man kan ligga bakom utan att trampa.
    Antar att ni cyklar dubbla led, då är det alltså bara 1,2 mil var man behöver ligga först.

    Själv började jag min första vätternrundan satsning framför vasaloppet på en spinningcykel. Är faktiskt att rekommendera då man fortfarande kan följa vasaloppet samtidigt som man slipper känna sig som en soffpotatis.

    Så nu när det är bevisat att min kropp orkar trampa runt pedaler i över 4h så tror jag det är realistiskt att satsa på SUB 15 :)

    SvaraRadera